Uncategorized

I like to move it (move it)!

Hi!

Zoals jullie merken ben ik deze week wat verlaat (ik probeer altijd woensdag om 11.00 wat te posten op m’n blog), maar het was een vrij hectisch weekend waardoor ik aan niets toe ben gekomen! M’n ouders waren dinsdag 25 jaar getrouwd (dat moest zondag gevierd worden) en aangezien ik het enige kind ben, kwam het regelen op mijn schouders. Het was voor een goed doel want: tópfuif! Hierover volgende week meer, met name over de outfitjes, maar vandaag een ander onderwerp; schuiven maar. Oftewel, “i like to move it, move it” (ik wed voor €5 dat je verder zingt).

kamerGoed! Waarom schuiven maar? Voor alle mensen die het nog nooit geprobeerd hebben, op jezelf wonend of bij je ouders, schuif eens met je meubelen! Waarom vraag je, je af.. Geloof me daar zijn heel veel goede redenen voor te bedenken. Ik zet ze weer eens voor je op een rijtje! Here we go.

  1. Het frist op. Alles weer even anders, heerlijk! Ik weet niet of het aan mij ligt, maar ik vind het bijvoorbeeld geniaal om wakker te worden en even kort te denken “huh, waar ben ik?” omdat je bed aan de andere kant van de kamer staat. Als ik alles heb veranderd kan ik er net zo van genieten als dat ik nieuwe spullen heb gekocht.
  2. €0. Ja, dit borduurt eigenlijk verder op rede 1, maar het moest gewoon nog even herhaald worden. Je verandert je hele kamer, met zonder geld (ja, taalkenners, dit schrijf ik expres zo). Even een frisse wind door je huisje/kamer laten waaien, alles lijkt opeens even nieuw en je bent niks nada noppes kwijt. Kun je ook nog verantwoorden aan vriend of ouders.
  3. Last, but not least, is een heel groot voordeel ook dat alles gewoon weer even lekker schoon wordt. Ik trek altijd álles, maar dan ook echt álles overhoop, om het vervolgens 20x netter en schoner op te ruimen. Dit creëert gigantisch veel ruimte in je huis/kamer, maar ook absoluut in je koppie. Alle troep is eruit, dus hier hoef je ook niet meer aan te denken en het ligt niet meer in de weg.
Ik heb wel één tip voor jullie.. trek alleen álles uit de kast als je weet dat je de tijd hebt om het ook weer op te ruimen. Zo vervelend als de helft blijft liggen, en je er geen tijd voor hebt om die week nog op te ruimen. Geloof me, ik heb ervaring, haha!

M’n moeder verklaarde me vroeger altijd voor gek (ook al vond ze de uitslag altijd wel fijn: hele kamer op en top clean), als ik alles in de hal uit m’n kamer zette, m’n kleding op kleur ging hangen en een plattegrond tekende over hoe ik het nu weer neer kon zetten. Nu ik op mezelf woon denk ik af en toe ook wel eens, wáár ben ik aan begonnen, maar als ik dan weer klaar ben voelt het gewoon super! Zo heb ik laatst ook de hele boel omgegooid. De bank anders, het bed anders, kasten anders, alles anders! Het enige (voor mij fijne, want ik mag het legaal wéér veranderen) is, voor de lente moet het weer anders, want de bank staat voor de ramen. Hier zitten we altijd zo graag in met de ramen open als de zon schijnt en het nog net te koud is om buiten te zitten. De eerste kleur op m’n voetjes zit er dan altijd zo op!

hyacint.JPGGoed, als je dan alles hebt opgeruimd heb ik nog een heerlijk idee, in het kader van bloementip donderdag, zet na het opruimen in je kamer, in plaats van een chemische luchtverfrisser, een bosje hyacinten neer. Ziet er geweldig uit en die geur, mh. Gegarandeerd vrolijk wakker worden, for sure! Ik hoop volgende week weer gewoon woensdag online te zijn, maar ik kan niets beloven want wij gaan eerst wat dagen skieën, vliegen morgen naar Zürich!

Fijn weekend en Pasen! xoxo

 

 

Leave a Reply

